Plan de Marketing-o hartă magică spre succes

Scrie un plan de marketing, stabilește traiectoria spre reușită!

Un plan de marketing este o hartă spre scopurile impuse de tine, unic pentru nevoile și caracteristicile afacerii tale, dar care se bucură și de o structură general valabilă. Așadar, un plan de marketing trebuie să includă următoarele puncte cheie:

     1.Analiza situațională

Există diferite metode de analiză a industriei în care se poziționează afacerea ta. Toate au principalul scop de a idetifica factorii interni și externi care pot avea un efect asupra strategiei tale de marketing.

Analiza SWOT este des folosită în acest context, întrucât indică punctele tari, punctele slabe, amenințările și oportunitățile caracteristice afacerii tale.

Planul de marketing este clădit pe baza informațiilor obținute în urma unei analize în detaliu a pieței pentru o abordare bazată pe cunoaștere. Ulterior, luarea deciziilor și implementarea anumitor strategii devine un pas fundamentat pe viabilitate.

Pentru a identifica ariile de analiză, este esențial să căutați răspunsurile pentru întrebările corecte. De exemplu:

  • Care sunt tendințele actuale?
  • Care este gradul de competitivitate din această nișă? Care sunt cei mai importanți competitori?
  • Care sunt factorii PESTEL (politici, economici, sociali, tehnologici, legali și ai mediului înconjurător) ai afacerii mele?

 

     2.Obiective de marketing

Alegerea unor obiective SMART poate asigura succesul afacerii tale. Este important ca acestea să fie specifice, măsurabile, accesibile, realiste și bazate pe timp.  Mai mult decât atât, trebuie să fie strâns corelate cu strategia adoptată de afacerea ta, căci fiecare etapă a unui plan de marketing ar trebui să fie premisa celei care o urmează.

Iată câteva întrebări specifice acestei etape:

  • Care este dinamica industriei în care se află afacerea mea?
  • Care este cifra de afaceri a celor mai buni competitori din această nișă?
  • În cât timp au reușit aceștia să-și crească afacerea?

Fiecare etapă a unui plan de marketing cântărește egal pe balanța succesului, fiecare fiind indispensabilă pentru a reuși cu adevărat în lumea business-ului. Fii mereu curios și nu înceta niciodată să pui întrebări! Doar așa vei găsi răspunsuri pe care nici nu știai că le cauți, dar care pot avea un impact uluitor asupra traseului tău profesional.

Make a plan, follow your dreams!

Echipa OGLAS îți poate veni în ajutor! Contactează-ne!

P.s. Află care sunt următoarele 3 etape, în viitorul articol! Până atunci îți urăm succes în pregătirea primelor 2 etape ale planului tău de marketing!

//oglas.ro/oglas/wp-content/uploads/2019/02/logo-oglas.png