Înțelege consumatorul

Capture the eye, make everyone take action!

Ce comunicăm și mai ales, cum comunicăm, reprezintă arii de mare interes pentru a optimiza performanța unei companii. Mesajul transmis de o organizație trebuie să fie concis, consistent și complex. Acesta trebuie să vizeze să explice cine ești și ce ai de oferit. Pentru a realiza acest lucru, modelul AIDA reprezintă un traseu ușor de urmat pentru a forma o strategie online de marketing, cât și pentru a indica pașii pe care îi parcurge un client, adică stabilește drumul spre înțelegerea consumatorului în procesul achiziționării unui produs sau serviciu.

A-Attention (Atenție)

În lumea vastă a online-ului, să fii cu adevărat remarcat este o artă.  Primul pas care trebuie făcut spre un posibil client este să-i atragi atenția. Lasă imaginația să se joace și să strălucească prin inedit pe ecranele device-urilor, oferă frumosul și determină-i pe utilizatori să nu ma idea scroll. Oprește-i din navigare și fii steaua newsfeed-ului.

I-Interest (Interes)

Odată ce ai reușit să obții atenția acestora, trebuie să îi menții interesați. Așadar, este necesar ca produsul sau serviciul pe care îl oferă o afacere să vină la pachet cu detalii specifice despre acesta, importanță plasându-se pe elementul diferențiator. Transparența, ușurința accesului la informație, cât și capacitatea de a implementa sentimentul de “implicare” formeză o relație vitală între consumator și produs, respectiv între client și serviciu.

D-Desire (Dorință)

Orice relație se bazează pe un schimb reciproc de beneficii, concept care se aplică și în marketing. În acest caz, consumatorul primește un anumit bun pentru care o sumă monetară este achitată. Însă pentru ca acest schimb să se realizeze, este nevoie de un “perfect match” între dorința clientului și oferta furnizorului. Așadar, întâlnirea dintre idee și lumea reală este posibilă doar prin nașterea unei dorințe. Lucru pentru care este responsabil un marketer. O dorință alimentează motorul care îl determină pe consumator să acționeze.

  A-Action (Acțiune)

Finalizarea unei trazancții, adică realizarea unei vânzări, reprezintă obiectivul fundamental al oricărei afaceri. Prin acțiune se clădește popularitatea unei firme, cât și profitul acesteia, deci este elementară în drumul spre success. Fără acțiune niciun obiectiv nu poate fi atins, așadar trebuie clasată în topul priorităților unei companii.

Marketing-ul presupune un drum lung și sinuos către înțelegerea consumatorului, dar realizat din pasiune poate ajunge cu ușurință în inima acestuia. Adoptarea unei strategii focusate pe înțelegerea consumatorului care urmărește satisfacerea nevoilor și dorințelor lui, plasându-l în centrul atenției unei afaceri, este o rețetă spre reușită.

Fii diferit! Fii original! Fii tu!

Echipa Oglas îți poate veni în ajutor. Contactează-ne!

P.s: Content is the key!

//oglas.ro/oglas/wp-content/uploads/2019/02/logo-oglas.png