Obiective de marketing SMART
Succesul afacerii tale depinde de capacitatea ta de a stabili și atinge obiective. Exista obiective de marketing SMART care te pun pe drumul cel pun. Practic, acestea urmeaza un framework si raspund catorva cerinte.
De ce e important sa ai obiective de marketing SMART?
E greu sa-ti setezi obiective. Risti de multe ori fie sa-ti pui targeturi imposibil de atins, fie sa-ti setezi niste #goals prea usor de realizat. Deci sa vedem cum ne alegem obiectivele potrivite.
S- SPECIFIC
Fii foarte clar când îți setezi obiectivul. De exemplu:
- Obiectiv vag: vreau sa-mi promovez afacerea
- Obiectiv specific: vreau sa obtin vizibilitate online
Faptul ca stii clar ce vrei te ajuta sa treci la pasul urmator: planificarea.
- Prin ce metode de promovare pot obtine mai multa vizibilitate?
- Ce fel de audienta tinta am?
- Ce tip de content aduce cel mai mult impact?
M-MASURABIL
- Obiectiv masurabil: vreau sa obtin vizibilitate online, deci vreau 1000 de urmaritori noi
Un obiectiv trebuie sa fie intotdeauna masurabil. Mai exact, trebuie sa existe un parametru cu ajutorul caruia sa i se stabileasca performanta si succesul.
Acest pas, face un obiectiv mult mai tangibil si e important pentru a observa un progres in activitatea ta.
A-ACCESIBIL
Scopul afacerii tale trebuie sa fie realizabil. Dispui de resursele necesare pentru a-ti atinge obiectivul?
In exemplul dat, ai doua optiuni pentru a-ti atinge obiectivul:
- Organic – ai nevoie de timp, skill si creativitate pentru a crea un content valoros, entertaining, diversificat pentru audienta ta (sa le mentii interesul – they need a reason to follow you)
- Platit – ai nevoie de resurse financiare pe care sa le investesti in ADS (ai nevoie si de skill pentru implementare)
R-RELEVANT
Cum se integreaza obiectivul setat in strategia ta de marketing? De ce vrei sa obtii mai multa vizibilitate? Cum vei folosi vizibilitatea obtinuta pentru a-ti creste afacerea? Cum vei mentine vizibilitatea obtinuta? Contribuie acest obiectiv la telul tau pe termen lung? Sunt alte obiective mai importante de atins decat acesta?
Da, stim. Sunt multe intrebari si poate ti se si pare ca nu au niciun rost. Pana te apuci de treaba si-ti dai seama ca raspunsurile la intrebarile de mai sus iti ofera control, organizare si scalare.
Sa zicem ca faci haine de tipul fast-fashion. Ce canal de comunicare ar trebui sa folosesti pentru a comunica cu audienta ta si unde ar trebui sa fii cel mai urmarit avand in vedere ca te adresezi unui public de pana in 35 de ani?
- Obiectiv relevant: vreau sa obtin vizibilitate online, deci vreau 1000 de urmaritori noi pe Instagram (marketing prin continut 😉 )
T-Timp
Implementarea unor deadline-uri pune in functiune motoarele care lucreaza spre atingerea obiectivelor tale. Stabileste-ti o traiectorie, date limita in care trebuie sa realizezi anumiti pasi din drumul tau spre o reusita.
Alege un interval de timp pe care sa-l acorzi fiecarui task care te duce mai aproape de obiectivul setat.
- Obiectiv time-related: vreau sa obtin vizibilitate online, deci vreau 1000 de urmaritori noi pe Instagram in 3 luni
Determinarea obiectivelor afacerii tale este un pas important in crearea unui plan de marketing. 🙂
Hai la o consultanta 1 la 1 daca vrei sa setam niste obiective SMART impreuna. Pe langa faptul ca obtii directia in care sa te indrepti, iti spunem si din know-how-ul nostru ca sa le atingi. We are all about branding, baby!