Obiective de marketing SMART

obiective de marketing smart pentru afacerea mea

Obiective de marketing SMART

Succesul afacerii tale depinde de capacitatea ta de a stabili și atinge obiective. Exista obiective de marketing SMART care te pun pe drumul cel pun. Practic, acestea urmeaza un framework si raspund catorva cerinte. 

De ce e important sa ai obiective de marketing SMART?

E greu sa-ti setezi obiective. Risti de multe ori fie sa-ti pui targeturi imposibil de atins, fie sa-ti setezi niste #goals prea usor de realizat. Deci sa vedem cum ne alegem obiectivele potrivite. 

S- SPECIFIC

Fii foarte clar când îți setezi obiectivul. De exemplu:

  • Obiectiv vag: vreau sa-mi promovez afacerea
  • Obiectiv specific: vreau sa obtin vizibilitate online

Faptul ca stii clar ce vrei te ajuta sa treci la pasul urmator: planificarea. 

  • Prin ce metode de promovare pot obtine mai multa vizibilitate? 
  • Ce fel de audienta tinta am?
  • Ce tip de content aduce cel mai mult impact?

M-MASURABIL

  • Obiectiv masurabil: vreau sa obtin vizibilitate online, deci vreau 1000 de urmaritori noi

Un obiectiv trebuie sa fie intotdeauna masurabil. Mai exact, trebuie sa existe un parametru cu ajutorul caruia sa i se stabileasca performanta si succesul.

Acest pas, face un obiectiv mult mai tangibil si e important pentru a observa un progres in activitatea ta.

A-ACCESIBIL

Scopul afacerii tale trebuie sa fie realizabil. Dispui de resursele necesare pentru a-ti atinge obiectivul? 

In exemplul dat, ai doua optiuni pentru a-ti atinge obiectivul:

  • Organic – ai nevoie de timp, skill si creativitate pentru a crea un content valoros, entertaining, diversificat pentru audienta ta (sa le mentii interesul – they need a reason to follow you)
  • Platit – ai nevoie de resurse financiare pe care sa le investesti in ADS (ai nevoie si de skill pentru implementare) 

R-RELEVANT 

Cum se integreaza obiectivul setat in strategia ta de marketing? De ce vrei sa obtii mai multa vizibilitate? Cum vei folosi vizibilitatea obtinuta pentru a-ti creste afacerea? Cum vei mentine vizibilitatea obtinuta? Contribuie acest obiectiv la telul tau pe termen lung? Sunt alte obiective mai importante de atins decat acesta? 

Da, stim. Sunt multe intrebari si poate ti se si pare ca nu au niciun rost. Pana te apuci de treaba si-ti dai seama ca raspunsurile la intrebarile de mai sus iti ofera control, organizare si scalare. 

Sa zicem ca faci haine de tipul fast-fashion. Ce canal de comunicare ar trebui sa folosesti pentru a comunica cu audienta ta si unde ar trebui sa fii cel mai urmarit avand in vedere ca te adresezi unui public de pana in 35 de ani?

  • Obiectiv relevant: vreau sa obtin vizibilitate online, deci vreau 1000 de urmaritori noi pe Instagram (marketing prin continut 😉 )
T-Timp

Implementarea unor deadline-uri pune in functiune motoarele care lucreaza spre atingerea obiectivelor tale. Stabileste-ti o traiectorie, date limita in care trebuie sa realizezi anumiti pasi din drumul tau spre o reusita.

Alege un interval de timp pe care sa-l acorzi fiecarui task care te duce mai aproape de obiectivul setat. 

  • Obiectiv time-related: vreau sa obtin vizibilitate online, deci vreau 1000 de urmaritori noi pe Instagram in 3 luni 

Determinarea obiectivelor afacerii tale este un pas important in crearea unui plan de marketing. 🙂

Hai la o consultanta 1 la 1 daca vrei sa setam niste obiective SMART impreuna. Pe langa faptul ca obtii directia in care sa te indrepti, iti spunem si din know-how-ul nostru ca sa le atingi. We are all about branding, baby!

Top
[borgholm_core_section_title tagline="Oglas Advertising " title="Agenție de publicitate " line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

Digital Marketing, Branding & Creare de Conținut

Adresă

Str. Transilvania 2 B , Sebeș, Alba

SOCIAL MEDIA