Cum a fost la Digital Marketing Forum?
În 17 mai am participat la DIGITAL MARKETING FORUM, o conferință mișto despre tot ce înseamnă digital marketing în 2022, de la ce tool-uri poți folosi, ce bugete sunt recomandate pentru a obține rezultate, exemple concrete de know-how – o grămadă de informații utile pentru marketeri, like us.
Iată câteva cifre:
- 6 ore de conferință
- 17 speakeri
- 3 moderatori
- 12 topicuri
Curious about the highlights? We got you covered.
1. Aplicații mobile
Principalul motiv pentru care merită să ai o aplicație mobilă a business-ului tău: ești aproape de client. Acces rapid, interacțiune și conversie.
Banking-ul online a fost soluția de a-ți gestiona cât mai simplu activitățile financiare. Adulting is so fun. Bănuiesc că și tu folosești deja o astfel de aplicație, deci știi deja că îți face viața mai ușoară. Totuși dacă nu știi despre ce vorbesc, descarcă-ți mobile banking și dă-i o șansă. Poate te îndrăgostești și tu să nu mai faci drumuri inutile până la bancă.
Total în direcție opusă, s-a vorbit despre impactul generat de o aplicație mobilă care vinde produse. Pentru generația Z și mileniali, fast-food-ul este o plăcere vinovată. Cei de la MCDonalds știu asta, so they make it more fun. Au creat o aplicație fresh care-și ține consumatorii și mai aproape. Cel mai interesant feature este MyMRewards. Practic, cu fiecare comandă plasată colectezi puncte pe care le poți folosi pentru achiziționarea altor produse. Cool, nu? It’s called gamification.
Ok, super. Cu ce te ajută informațiile astea?
O să iau un exemplu mai aproape de lumea reală. Nu toate companiile dispun de bugetele necesare pentru a face aplicații cu mii de utilizatori, but it all starts somewhere.
Să presupunem că oferi servicii, ai un salon de beauty și audiența ta țintă are sub 35 de ani. Gestionează-ți programările mult mai ușor și fă-ți o aplicație. Plus salvezi timp sau chiar reduci din costuri, în cazul în care aveai o persoană dedicată special pentru acest lucru.
2. Digital Ads
Când, cum și unde apare o reclamă când navighezi pe internet este foarte important dacă vrei să captezi atenția – primul pas pentru a determina o acțiune.
Vreau să subliniez că e un #must să ai creative online care se optimizează în funcție de ecranul de pe care sunt vizualizate. Una e să te uiți la un banner profesional pe telefon și alta pe desktop. So keep that in mind.
Există și tehnologii care se folosesc de o targetare contextuală ca să plaseze o reclamă. Să zicem că citești un articol: ”Top 10 lucruri pe care să le iei cu tine când pleci într-o vacanță în România”. Identificând cuvinte precum: familie, excursie cu masina, calatorie, e foarte probabil ca in interiorul acelui articol să găsești o reclamă cu o mașină de familie.
Ad-urile personalizate sunt un alt keypoint despre care s-a discutat. In funcție de produsele pe care le vizualizezi, vei fi expus la un ad personalizat care întrunește toate acele produse. Totul automat, fără să fie nevoie de intervenție umană.
Astfel de tooluri îți poziționează reclama exact unde trebuie, exact când trebuie și exact cum trebuie (the magic spell of marketing). Spoiler alert: you need a budget.
3. Experiential Marketing
Campaniile relevante cu care te poți identifica imediat ca și consumator sunt cireașa de pe tort, să zic așa. Totul pornește de la înțelegerea audienței țintă. După ce știi exact care sunt sentimentele care-i îți pun clienții în mișcare, poți să creezi o campanie care să surprindă fix acele sentimente.
Cei de la Pepsi, au povestit despre campania Fizz Up care s-a desfășurat în vara anului 2021, când situația pandemică era încă una incertă. Numele reflectă această stare. Fiind o campanie adresată generației Z, s-a bazat pe 3 instrumente cheie: influenceri, TikTok și relatability.
Experiența este valoarea adăugată.
Customer journey, buyer persona, creative…
Procesul de achiziționare nu este unul direct: văzut, plăcut, cumpărat (dacă nu vorbim despre impulse buying).
Un drum mai corect ar fi: văzut, plăcut, căutat pe Google, vizionat videoclipuri despre produs/serviciu,vizualizat din nou poze cu produsul, citit descriere, adăugare în coș, coș abandonat, vizualizat din nou poze cu produsul, citit articole de blog despre cum poate fi utilizat, comparat cu alte produse, citit recenzii, finalizare comandă.
Tocmai din acest motiv, ai nevoie de un buyer persona, respectiv de cel puțin 3. Comunicarea personalizată te aduce mai aproape de client. Trebuie să-i știi interesele, problemele, hobby-urile, tipul de limbaj pe care îl preferă, iar apoi să livrezi prin eforturile tale de marketing ceea ce rezonează cu el.
Creativele țin de skill. Design graphic, reels, videoclipuri de prezentare – you name it, toate trebuie să fie eye-candy pentru utilizator și să-ți reprezinte brandul. Tot procesul de branding ține de unitatea vizuală și conceptuală pe care o expui. So set your logo, colors and mission straight.
Apropo, dacă ești la început de drum sau tocmai ce ai lansat un produs/serviciu nou și nu-ți aduce instant rezultatele, dă-i timp să respire pe piață și investește în marketing.
Scrie-ne dacă ai vreo întrebare legată de ce ți-am povestit în acest articol sau despre orice marketing related. We are your online angels.