Plan de marketing

plan de marketing oglas

Plan de marketing

Un plan de marketing este primul pas pe care trebuie sa-l faci spre atingerea obiectivelor tale. Am ales 5 piloni importanti care sustin crearea unui plan bine pus la punct, realist si realizabil. Inainte de a-ti prezenta cum sa-ti faci singur un plan, vreau sa-ti subliniez cat de importanta este IMPLEMENTAREA. Merg mana in mana si nu pot una fara cealalta. Trust us on this one.

Vrem sa-ti dam o mana de ajutor si sa te ajutam sa sari peste cateva etape prin care noi deja am trecut si-ti prezentam ce functioneaza cel mai bine pentru noi si afacerile cu care colaboram. Deci tine minte: PLAN + IMPLEMENTARE = BFF.

Ok, acum sa vedem:

Cum fac un plan de marketing pentru afacerea mea?

Trebuie sa treci prin 5 etape.


1.Analizezi situatia


Exista diferite metode de analiza a industriei in care se pozitioneaza afacerea ta. Toate au principalul scop de a identifica factorii interni si externi care pot avea un efect asupra strategiei tale de marketing.


Analiza SWOT este des folosita des in acest context. Aceasta te incurajeaza sa identifici 4 aspecte legate de afacerea ta:

  • punctele tari
  • punctele slabe
  • amenintarile
  • oportunitatile

Planul de marketing este cladit pe baza informatiilor obtinute in urma unei analize in detaliu a pietei pentru o abordare bazata pe research. Ulterior, luarea deciziilor si implementarea anumitor strategii devine un pas fundamental pentru a atesta viabilitatea planului pe care vrei sa il implementezi.

Pentru a identifica ariile de analiza, este esential sa cautati raspunsurile pentru intrebarile corecte. De exemplu:

  1. Care sunt tendintele actuale?
  2. Care este gradul de competitivitate din aceasta nisa? Care sunt cei mai importanti competitori?
  3. Care sunt factorii PESTEL (politici, economici, sociali, tehnologici, legali si ai mediului inconjurator) care au un impact asupra afacerii mele?

2.Obiective de marketing


Alegerea unor obiective SMART poate asigura succesul afacerii tale. Este important ca acestea sa fie:

S – specifice

M- masurabile

A – accesibile

R – realiste

T – incadrate in timp

Mai mult decat atat, trebuie strans corelate cu strategia adoptata. Iata cateva intrebari caracteristice acestei etape:

  1. Care este dinamica industriei in care te afli?
  2. Care este cifra de afaceri a celor mai buni competitor din aceasta nisa?
  3. In cat timp au reusit acestia sa-si creasca afacerea?

3.Strategia de marketing


Aceasta parte a planului tau de marketing trebuie sa fie bine definita, caci reprezinta metoda activa de a-ti creste afacerea. Cei 7P ai marketingului sunt indicatorii ariilor care necesita atentia ta si cu ajutorul carora poti implementa o strategie eficienta.

Cei 7P sunt:

  • product – produs
  • promotion – promovare
  • price – pret
  • place – pozitionare
  • people – persoane
  • process – proces
  • physical evidence – dovezi tangibile

Intrebari uzuale:

  1. Care este audienta tinta a afacerii mele?
  2. Cum pot excela in mediul online?
  3. Care sunt pasii consumatorului spre finalizarea unei comenzi?

4.Indicatori de performanta


Identificarea indicatorilor cheie de performanta (KPIs) ai afacerii tale sunt esentiali pentru a masura progresul si succesul acesteia. Previziunile vanzarilor, traficul pe website-ul tau sau numarul de accesari ale retelelor tale de socializare pot fi exemple bune de KPIs.


Intreaba-te:

  1. Cum pot evalua periodic performanta afacerii mele?
  2. Care este cifra de afaceri dorita pentru o anumita perioada?
  3. Care sunt indicatorii cheie ai performantei afacerii mele?

5. Bugetul


Pentru o buna monitorizare a cheltuielilor tale, un buget trebuie alocat partii de marketing. In functie de acesta, poti obtine o imagine clara asupra deciziilor pe care trebuie sa le iei, cat si care este disponibilitatea financiara a afacerii tale de a realiza anumite actiuni de promovare.

Gaseste raspunsul:

  1. Care este suma pe care o poate aloca afacerea ta ramurii de marketing?
  2. Care sunt sursele de finantare disponibile pentru o investitie in aceasta sectiune?
  3. Este suma alocata corespunzatoare obiectivelor afacerii?

In cazul unei afaceri, crearea unui plan de marketing aduce instant urmatoarele beneficii

  1. Stabilesc directia afacerii tale
  2. Pastreaza focusul in randul echipei tale
  3. Dau sens afacerii tale
  4. Creste motivatia de a indeplini obiective
  5. Eficientizarea procesului de promovare

Echipa OGLAS iti poate veni in ajutor. Facem cunostinta cu afacerea ta si realizam pas cu pas un plan de marketing impreuna pentru a-ti atinge obiectivele in cel mai eficient mod. Marketing-ul este un proces care genereaza rezultate in timp, este o munca continua, este cartea de vizita a afacerii tale.

Noi suntem aici pentru a ne asigura ca mesajul tau ajunge tintit exact la cine trebuie, iar conturarea mesajului potrivit tine de skill, creativitate si experienta. Din fericire, dispunem de toate.

Trimite-ne un email la adresa contact@oglas.ro sau scrie-ne pe pagina noastra de Facebook/Instagram daca ai nevoie de mai multe informatii.

Apasa aici si vezi ce alte servicii de marketing ti-ar putea veni in ajutor.

Top
[borgholm_core_section_title tagline="Oglas Advertising " title="Agenție de publicitate " line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

Digital Marketing, Branding & Creare de Conținut

Adresă

Str. Transilvania 2 B , Sebeș, Alba

SOCIAL MEDIA