Feedback – asculta-ti audienta tinta
Ce inseamna ”Feedback”?
Feedback = raspunsul pe care il primesti la intrebarea:
“Ce parere ai despre produsele/serviciile oferite de afacerea mea?”.
Fie ca este o parere pozitiva, fie ca este una negativa, esti pe win in oricare dintre situatii. Feedbackul iti poate confirma doua din elementele analizei SWOT:
Strenghts & Weaknesses (Puncte tari si Puncte slabe).
Daca primesti un feedback pozitiv, stii exact unde sa plusezi – ce aduce rezultate din eforturile tale de marketing si business. De exemplu, daca ai un magazin online, iar cineva iti ofera un feedback care suna cam asa:
“A fost o adevarata placere sa colaborez cu acest brand. Nu eram sigura ce produs sa aleg, am sunat pentru a primi mai multe informatii, iar la telefon mi s-a explicat in detaliu cum pot face alegerea potrivita pentru mine.”
Inseamna ca stai foarte bine pe partea de customer service – acesta este unul dintre punctele forte ale afacerii, deci keep up the good work.
Daca primesti un feedback negativ, vei stii exact care sunt ariile afacerii tale care au nevoie de imbunatatiri. Esti in castig pentru ca vezi punctual ce schimbare poti face pentru a deveni si mai bun. Iata un exemplu de recenzie negativa:
“Nu am fost deloc multumit de modul in care arata pachetul la livrare. Din cauza neglijentei, calitatea produsului a fost afectata. ”
Chiar daca review-ul negativ a fost generat de o actiune pe care nu o poti controla, iti indica ca firma de curierat cu care colaborezi poate fi un partener nepotrivit si aduce o “slabiciune” in afacerea ta.
Orice parere este bine-venita atunci cand este fondata pe argumente.
Cum gestionez feedbackul pe care il primesc?
In primul rand, este esential pentru o afacere sa inteleaga cat de important este sa interactioneze cu publicul tinta.
Online, feedback-ul poate fi prezent in sectiunea destinata comentariilor a postarilor de pe social media, pe chat prin trimiterea unui mesaj, telefonic sau prin email. Cheia este gradul de disponibilitate al afacerii tale de a raspunde, la randul ei, criticilor sau laudelor
Ce efecte are feedbackul pozitiv?
Acesta este dovada clara si inconstestabila ca esti pe drumul cel bun. Asadar, acesta evidentiaza punctele tari ale afacerii tale si te poate determina sa le maximizezi performanta.
Cum reactionam la feedbackul negativ?
Pozitiv! Evolutia este un proces continuu. Prin urmare, mereu este loc de ”mai bine”.
Feedback-ul negativ este o sursa de intrebari. Acesta poate indica ariile problematice ale afacerii tale si te determina sa implementezi noi strategii pentru a te imbunatati.
Este o oportunitate de a creste!
Concret, sa ne reamintim exemplul de mai jos. Clientul tau nu este multumit de serviciile de livrare. Ce poti face in aceasta situatie?
- Contacteaza-l si afla gradul de distrugere al produsului
- Inlocuieste produsul in cazul in care acesta este distrus complet
- Daca produsul nu a avut de suferit, insa pachetul este deteriorat, ofera-i un cod de reducere valabil pentru urmatoarea comanda
- Gaseste o varianta ca acest lucru sa nu se mai intample
Feedbackul este motorul schimbarii!
O afacere trebuie sa caute constant sa afle parerea consumatorilor. Astfel, o afacere poate initia acest tip de conversatie.
Incearca sa iei legatura cu cei care ti-au devenit clienti si cere-le o parere sincera despre experienta de a colabora cu tine. Poti face acest lucru fie telefonic, fie printr-un email.
In plus, recenziile ii ajuta si pe potentialii tai clienti sa faca o decizie de cumparare. Acestea atesta valoarea pe care o oferi.
Stim ca atunci cand te ocupi de un business, poate deveni o provocare sa fii prezent constant #online. Echipa OGLAS iti poate veni in ajutor. Suntem atenti la feedbackul pe care il primesti si venim cu sugestii pentru a raspunde la fiecare tip de recenzie.
Trimite-ne un email la adresa contact@oglas.ro sau scrie-ne pe pagina noastra de Facebook/Instagram daca ai nevoie de mai multe informatii.
Apasa aici si vezi ce alte servicii de marketing ti-ar putea veni in ajutor.