
Branding – 5 metode sa devii cunoscut
Suntem o agentie de publicitate si de multe ori suntem intrebati de clientii nostri: ”Care-i treaba cu brandingul acesta despre care tot auzim?”. In primul rand, trebuie sa facem diferenta intre brand si branding. Ti-am pregatit si 5 metode de branding pe care le poti introduce in strategia ta de promovare. Enjoy!
Brand vs. Branding
Cred ca cel mai simplu e sa incepem cu un exemplu. Sa luam in considerare o super afacere despre care cred ca 99% din populatie a auzit (daca nu chiar toata lumea): Coca-Cola.
Coca-Cola este un BRAND asociat cu perioada Craciunului si implicit cu sentimente pozitive. Deci consumatorul atunci cand aude ”Coca-Cola” se gandeste instant la prieteni, familie, voie buna si o stare generala de bine, dar cum de apar fix aceste ganduri?
PERCEPTIA noastra asupra unui BRAND este rezultata de PROCESUL de BRANDING.
Sa ne aducem aminte de campania lor ”Share a coke with…” cand pe fiecare sticla/doza de Coca-Cola era inscriptionat un nume. Aceasta campanie este un exemplu concret de branding. Ideea de a imparti o cola cu cineva (probabil drag tie) te-a determinat sa asociezi Coca-Cola cu prietenia.
Pe scurt:
Brandul este PERCEPTIA pe care o au consumatorii asupra afacerii tale.
Branding este PROCESUL de conturare in mod favorabil a acestei perceptii.
In ce consta acest proces?
Raspunde-ti la o intrebare simpla: ”Cum pot eu sa-mi prezint brandul astfel incat acesta sa fie asociat cu valorile afacerii mele?”
Este important sa reusesti prin intermediul procesului de branding sa evidentiezi ce face brandul tau si ce sustine el. E clar ca modul in care alegi sa iti prezinti businessul trebuie sa aiba la baza valorile pe care vrei sa le transmiti.
In plus, ai nevoie de o strategie prin care sa-ti cresti brandul. Imparte-ti scopul final in mai multe etape si ia-o pas cu pas. O sa vorbim si despre cum sa-ti setezi obiective SMART. Daaar pana atunci…
Noi îți propunem 5 Metode de Branding
1.Branding Personalizat
Cum reusesti sa construiesti o strategie de branding personalizat?
Totul incepe de la RESEARCH. Trebuie sa-ti cunosti foarte bine audienta tinta, sa le stii interesele, dorintele, sa le anticipezi reactiile si sa le oferi exact ce au nevoie.
Publicul tinta trebuie sa se identifice cu valorile pe care le promoveaza afacerea ta, trebuie sa vorbesti pe limba lor si sa subliniezi care sunt beneficiile de care se poate bucura atunci cand alege brandul tau in defavoarea altora.
2.Storytelling
Umanizeaza-ti brandul. Expune povestea, misiunea, viziunea afacerii tale si valorile pe care le promoveaza. Scrie despre propriile tale experiente si ofera un continut valoros pentru cititor.
Consumatorii au astfel sansa sa te cunoasca si sa rezoneze cu brandul tau.
Nu ai patit niciodata sa alegi un brand doar de dragul brandului, nu neaparat pentru ca produsul ar fi mai bun? De exemplu, Apple vs. Samsung. Un iubitor de Apple nu va alege niciodata un telefon Samsung chiar daca tehnic ar putea fi mai bun.
3.Co-Branding
O colaborare intre doua companii este o metoda foarte puternica de a-ti creste brandul. Marketingul afiliat poate fi folosit in acest scop. Brandurile implicate se sustin reciproc si pot avea un impact mult mai mare prin asociere.
De exemplu, diferite colectii de haine distribuite de H&M sunt realizate in colaborare cu Ariana Grande sau alti artisti faimosi.
4.Branding prin imagine
Continutul pe care il oferi publicului tau tinta are un impact major asupra felului in care este perceput brandul tau. Administrarea paginilor de social media in mod constant, alegerea unor topicuri relevante despre care sa discuti si armonia vizuala a feed-ului – toate fac parte din procesul de branding.
5.Branding prin loialitate
Punand accent pe implicarea in viata sociala, ajutand comunitatea si oferind atentie speciala nevoilor consumatorilor cresti nivelul de loialitate pe care acestia il au fata de brandul tau. Nike are diferite campanii in care sustine egalitatea, iar audienta tinta rezoneaza cu misiunea brandului fapt care-i determina sa-l aleaga over and over again.
Reputatia ta sta in mainile consumatorilor tai! Make it a good one.
P.S.:
- 75% dintre consumatori isi bazeaza decizile de cumparare pe baza recomandarilor altor persoane.
- 70% dintre clienti sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs doar datorita brandului.
Echipa OGLAS iti poate veni in ajutor. Daca ai nevoie de mai multe informatii despre ce inseamna branding si cum poate trece afacerea ta printr-un astfel de proces, contacteaza-ne. Trimite-ne un email la adresa contact@oglas.ro sau scrie-ne pe pagina noastra de Facebook/Instagram.
In plus, oferim consultanta 1 la 1 pentru cei care vor sa implementeze o astfel de campanie, iti aratam pas cu pas ce instrumente sa folosesti pentru a-ti pune afacerea in the big spotlight. Apasa aici si vezi ce alte servicii de marketing ti-ar putea veni in ajutor.